dimarts, 29 de novembre de 2011

UN POEMA DE NADAL FORÇA ESTIUENC

Us deixo un poema de Nadal que em va arribar a les mans el curs passat i trobo que és maco ,  divertit i força original. ( en les nens els hi fa molta gràcia imaginar-se les escenes i estan molt motivats per aprendre'l).
No sé qui és l'autor/a, si algú ho sap, si us plau , m'agradaria que m'ho fés arribar  ja que estaria bé afegir-ho a  la  fitxa.
A veure que us sembla:


diumenge, 27 de novembre de 2011

UN CAMELL D'ORIENT: UNA NADALA DIFERENT

L'any passat , per aquestes dates, vaig comprar-me el conte "Un camell d'Orient". Es tracta d'un llibre ( que també inclou un CD ) que il.lustra una nadala d'un dels meus grups de música preferits , els Manel .



Títol: Un Camell d'Orient
Editorial:  Estrella Polar

La veritat és que tant la cançó com el conte són molt macos i força adequats per treballar a l'escola , a l'etapa de Primària . Per qui no la conegui , us deixo un vídeo de la cançó  per què la pugueu escoltar.





dimarts, 22 de novembre de 2011

AMBIENTACIONS NADALENQUES

Va , seguim amb el Nadal , que no ens en adonarem i ja el tindrem a sobre !  
Com que a les de C.I. ens ha tocat decorar l'entrada de l'escola , he fet un petit recull de diferents ambientacions i murals que he anat trobant . Potser també pot donar alguna idea algú . . .


dilluns, 21 de novembre de 2011

POSTALS DE NADAL

Us deixo un recull de diferents models de postals de Nadal per fer amb els nens i nenes que he anat trobant per la xarxa. Són totes força senzilles, a veure que us semblen:

dijous, 17 de novembre de 2011

LECTURES PER AL CICLE INICIAL

Com que a l'escola tenim uns diners per comprar llibres de lectura socialitzats  i , aquest any , per fi ,  ens toca als  de Cicle Inicial ( ens han deixat pel final !) , m'he posat a la recerca de títols que ens puguin ser adequats . I buscant , buscant , he trobat un recull de  títols adequats pel cicle que penso que estaria bé compartir-ho amb tothom. A veure que us sembla.

Us deixo l'enllaç: 



dilluns, 14 de novembre de 2011

DISLÈXIA

Suposo que molts i moltes de vosaltres ja us heu assabentat que la Generalitat ha publicat uns protocols de detecció i actuació de la dislèxia en l'àmbit educatiu .Són uns protocols elaborats pel Col.legi de Logopedes de Catalunya i he pensat que seria prou interessant  penjar-los al blog per què crec que estan molt bé ,són clars i pràctics.
Hi ha un protocol per cicle, us deixo tots els enllaços:





També us deixo un enllaç a un vídeo d'un programa  TV3  on es parla del tema:







dijous, 10 de novembre de 2011

UNA ALTRA VINYETA

Avui m'agradaria compartir amb vosaltres aquesta vinyeta d'en Forges . Quan la vaig llegir, la veritat és que em va arrencar un somriure, però crec que reflecteix la realitat i complexitat de la nostra professió. A veure que us sembla:



dimecres, 9 de novembre de 2011

TALLERS D'EXPRESSIÓ ESCRITA

Ara que ja tenim els nostres belluguets una mica més posats i adaptats al ritme de la primària, hem decidit engegar , amb la meva paral.lela, uns tallers d'expressió escrita. A l'hora de tallers, intentarem acompanyar els nostres alumnes en el seu procés d'aprendre a escriure i treballarem diferents tipologies de textos. Hem pensat  que, per portar-ho a terme, serem dues persones a l'aula  i treballarem uns dossiers que estem elaborant per pautar-los i ajudar-los a organitzar el seus petits textos.
De moment, n'hem elaborat  un que treballa la descripció de personatges.
Ja em direu que us sembla ja que , quan comences quelcom nou , sempre et queda algun dubte.
Aquí us deixo el material:


dossier descripció

dilluns, 7 de novembre de 2011

UN PROJECTE SOBRE LA TARDOR

Voldria compartir amb vosaltres  el projecte sobre la tardor que he portat a terme amb els meus alumnes de 1r. El projecte està basat en les seves inquietuds i preguntes:
                     
                        -Per què a la tardor els dies són més curts i fa més fred?
                        -Volem reconéixer fulles de diferents arbres.
                        -Volem conéixer els fruits de la tardor.
                        -Volem saber coses dels bolets.
                        -Què fan els animals a la tardor?

No sé si algú li pot fer servei , però bé aquí us el deixo.

Projecte tardor

diumenge, 6 de novembre de 2011

UN NOU PREMI !

Ahir vaig rebre un nou premi i em fa molta il.lusió . Mireu què maco!


Ara, cal seguir les instruccions del premi :
-Dir qui te l'envia.
-Dir set coses sobre un mateix.
-Enviar-lo a 15 blogs amics.

A veure, comencem:

*Aquest premi me l'envia Miren de La Clase de Miren ( moltíssimes gràcies Miren , per tornar a pensar en mi) i l'Eugènia de Mira què fem ara.

*7 cosetes sobre mi:

-Tinc una família meravellosa : una parella genial i dos nens fantàstics, en Quim i la Clara i intentem disfrutar cada moment que passem junts. 
-M'encanta fer de mestra, la professió més meravellosa del món.
- Ara, que per fi ha arribat la tardor, aprofitem el caps de setmana per anar a caçar bolets al bosc en família.
- Tinc tendència a implicar-me massa i en masses coses i , de vegades, vaig una mica de bòlit.
 - Estic encantada amb això del blog i les noves tecnologies en general.
 - M'agraden els animals, tinc dos gatets molt macos.
 - Aquest curs, he trobat una paral.lela fantàstica,es diu Neus i ens entenem molt bé .

*I ara els 15 blogs amics ( ja sé que alguns potser ja teniu aquest premi, però és que 15 blogs són molts!) :



                    

dimecres, 2 de novembre de 2011

TREBALLEM EL CONCEPTE DE DESENA TOT RECICLANT

Per treballar de forma manipulativa el concepte de desena, m'agrada fer servir les capsetes de plàstic que es troben dins dels ous de xocolata , allà on trobem el ninot sorpresa. Són fortes, costa que es facin malbé i , a més, tanquen molt bé.
Les fem servir omplint-les amb deu objectes petits ( mongetes, llenties, clips...) i les tanquem , així saben que els 10 objectes hi són , però no els podem veure , així ajudem a la interiorització del concepte de desena  com a conjunt.
Les activitats que es poden fer amb aquest material , ja us les podeu imaginar:
-Donar un grup d'objectes i omplir tantes capsetes com es pugui. Després mirar quantes capsetes tenim,  quants objectes ens han sobrat  i esbrinar així quin era el número total d'objectes que teníem. 
-Representar un número donat fent servir les capsetes i els objectes.
-A partir d'una representacio feta amb objectes, esbrinar el número.

Més endavant ,també les podem fer servir per introduir la suma portant-ne manipulativament.