Tot i que sembla que el treball del nom pertany a l'etapa d'Infantil, crec que durant el CI també té la seva importància .A més, penso que és vital no trencar la metodologia que es fa servir en l'etapa anterior i és que sembla , de vegades, que la Primària ha de ser un altre món i, la veritat, no té perquè... Bé, nosaltres treballem a partir del nom i els dos cognoms amb activitats i continguts diversos:
-Hi ha un encarregat de passar llista cada dia i seguim fent servir els panells de casa i escola tal com fan les nostre companyes d'Infantil , però fent servir noms i dos cognoms.
-Amb cartronets, aparellar noms i cognoms.
-Fem activitats diverses on ens cal fer servir les nostres dades personals: omplir els carnets de la biblioteca, de racons...
-Lletregem noms i cognoms.
-Dictat del noms i cognoms dels nostres companys ( tenim un racó amb les fotos i han d'escriure correctament el nom i cognoms dels seus companys).
-Rodolins fent servir els noms i cognoms dels companys.
- Utilitzem els noms de la classe per treballar l'ús de l'article ( el, la, l') i l'ús de les majúscules en els noms propis.
- Lletres perdudes: tenim uns cartronets amb els noms i cognoms dels nens i nenes però ens hem deixat lletres, els alumnes han d'omplir els buits.
-A partir de descripcions fetes pels mateixos alumnes, llegir i escriure de qui es tracta ( nom i cognoms).
-Els utilitzem per introduir diferents tipologies de lletres ( lletra d'impremta).
Bé, crec que no me'n deixo cap.A nosaltres, ens funcionen molt bé. Espero que algú li siguin d'utilitat.
Quin bon treball Marta! Gràcies de nou per compartir-ho amb nosaltres. :)
ResponEliminaPetonets!
Madre mía, cuánta gente debería leer esta entrada, ¿por qué no te vienes ami cole y das una charlita? Gracias por estas palabras, me ha emocionado ver que alguien continua con la labor de infantil y sigue esa metodología tan estupenda. ¿Te importa que haga referencia a tu entrada en mi blog? Un supersaludo y superabrazo
ResponEliminaGràcies a tots dos pels vostres comentaris.
ResponEliminaPer cert, Miren, cap problema, ja pots fer l'entrada.Jo, la veritat, em sento una mica incompresa dins de la meva etapa, però penso que si una metodologia ha funcionat a infantil, per què no a primària? Si de finals de P5 a 1r no van ni tres mesos!! Mica en mica, anem canviant mentalitats!!
Un petonàs.
Hola! Jo pens com na Miren i en Joel i... a més a més, voldria afegir que és una sort pels nins que han caigut en les teves mans que pensis així. Molts cops té més a veure que es mestre tengui motivació i ilusió per sa feina, que no sa metodologia que empra sigui la que sigui, què millor que partir dels seus interessos? una bona aferrada, muamauamua!!!
ResponEliminaEnhorabuena Marta!!! Me ha gustado saber que siendo de primaria valoras nuestro trabajo, el trabajo que hacemos en infantil. ¿Por qué no en primaria? Eso digo yo. Pero se atreven menos a seguir con la metodología que las criaturillas conocen bastante bien, así que en primaria, sólo habría que continuar. Gracias por esta entrada. Además si te animas, también el trabajo sobre la producción de cuentos, o poemas o recetas o textos expositivos, es riquísimo. La investigación les hace engancharse en los proyectos. Repito ¡¡FELICIDADES!! Y te animo a seguir. Un abrazo desde aula de infantil.
ResponEliminaMoltes gràcies, Aina!Comentaris com els teus fan pujar l'autoestima un munt.
ResponEliminaUna abarçada, maca.
Gracias por tu comentario, Carmen. Totalmente de acuerdo contigo, deberíamos seguir igual en primaria, pero ,a veces, te encuentras con tantos obstáculos e incluso incomprensión...
ResponEliminaY sobre la producción de textos, ya vamos haciendo cosillas, pero tenemos esos aburridísimos libros que los padres han comprado y que hay que acabar...Pero bueno, también estoy en ello, convenciendo a las compañeras que no necesitamos tanto libro sino maestras con las cosas claras, motivadas y creativas.( Ay, ¡ cómo me enrollo!).
Un abrazo, guapa.