dimarts, 4 d’octubre de 2011

COM US VA AIXÒ DEL S.E.P. ?

Aquesta setmana hem començat el S.E.P . Pels qui sou de fora de Catalunya, les sigles SEP signifiquen : Suport Escolar Personalitzat . És una nova modalitat de suport que s'ha inventat el Departament  i es fa , a Primària , en horari post-lectiu ( sí , sí post-lectiu , els alumnes que el reben s'han de quedar a l'escola quan els seus companys marxen). En aquest suport no s'inclouen els nens atesos per l'aula d'EE i , pels nens creditors de SEP, l' assistència és obligatòria . En principi, el SEP ha d'incloure alumnes que necessitin reforç a matemàtiques i/o llengua , però també alumnes amb altes capacitats .  La veritat és que el Departament no va donar consignes gaire clares i tothom va muntar aquest suport una mica com li va semblar , però ara sembla que volen unificar criteris ( bé, això vol dir que si havies decidit fer aquest suport dins de l'horari lectiu, t'ho faran canviar !).
Bé, pels catalans/es , com us està anant ? Què en penseu del tema ? ( Bé , els altres si voleu també podeu dir el què us sembli, llibertat total d'opinió! ).
A mi , personalment, em sap  molt de greu que aquests nens i nenes s'hagin de quedar quan els altres marxen , no crec que els fem sentir gaire bé . A més, aquest tipus de muntatge , no creieu que no respon gaire a l'idea de l'escola inclusiva ? Ai , no ho sé , tot plegat no ho veig gaire clar. Què en penseu ?





2 comentaris:

  1. Comparteixo la teva visió! Aquesta mena de suports no s'haurien de fer en horari no-lectiu, de ben segur que els infants que s'han de quedar saben que s'hi han de quedar perquè són diferents a la resta, altre cop estem excloent els nostres alumnes.

    Tal i com dius, es tracta de lluitar per aconseguir una escola inclusiva, una escola que va més enllà de la integració dels alumnes, una escola que treballa de forma conjunta amb la comunitat educativa per construir una escola de tots i per a tots.

    No crec que el Departament tingui gaire en compte tot això, suposo que "tenen altres coses a fer i a pensar"... En defintiva, em sembla que els que es dediquin a aquest suport hauran de fer un esforç per saber com i de quina manera cal treballar, car em sembla que aquest model d'ensenyament no és gaire òptim per al nostre alumnat.

    D'altra banda, trobo bé que apareixin nous models per ajudar als alumnes amb dificultats d'aprenentatge, però això sí dins l'aula ordinària. És que estem tornant al passat? Tractem de millorar la seva educació o d'excloure'ls de la nostra societat? ... Cal pensar-hi!

    Gràcies. Salutacions.

    ResponElimina
  2. Jo no estic d´acord amb els reforços dins de l´aula:
    1r perquè els alumnes necessiten un referent i no 2 persones donant ordres ó explicant-ho de diferent manera.
    2n perque penso que els alumnes quan hi ha 2 mestres, no saben a qui escoltar i la seva atenció es dispersa.
    Solució: baixar la ratio per aula i la mestra de reforç que se li doni la meitat del grup i sigui tutora també.
    Només en casos de problemes greus d´aprenentatge, aleshores Sí que necessiten una actuació especialitzada que seria la de la mestra d´educació especial.

    ResponElimina