divendres, 5 d’octubre de 2012

COMENCEM ELS TALLERS MATEMÀTICS

Aquesta setmana, hem començat els tallers matemàtics ( ja no en diem racons, sembla que això de tallers fa de més gran, oi?). 
Aquest curs hem decidit organitzar-ho de la següent manera : ve una mestra de suport ( esperem que no hi hagi gaires substitucions aquest curs sinó tot el muntatge se n'anirà en orris... mare meva, com ens hem de veure!!!) i dividim la classe en dos grups. El primer grup ( 14 alumnes) marxa a fer activitats i jocs de càlcul mental amb una de nosaltres i els nens i les nenes que queden a l'aula fan tallers per parelles. Després, a mitja sessió, canvien els grups ( de moment, sembla que funciona, però tot està en període de prova).
Així que hem muntat 7 racons o tallers i  cada setmana els alumnes treballen en un. Quan tots els nenes i nenes hagin passat per tots, els canviarem... ja us aniré explicant què anem fent.

Per començar, hem decidit muntar uns tallers que repassin els continguts treballats al curs passat per tal de fer una miqueta de memòria. Són els següents:

-Taller del quadre numèric ( si voleu podeu veure l' entrada anterior sobre el tema): Es tracta d'una cartolina grossa amb velcros i la parella que hi treballa ha d'ordenar els nombres del 0 al 99.

-Taller de reglets: tenim una caixa de reglets de desenes i unitats i una altra capsa amb els números fins al 99. Un alumnes tria un número i li diu al company , sense ensenyar-li la targeta. L'altre ha de representar-lo amb els reglets. S'ho corregeixen entre ells un cop es mostren la targeta del número.

-Joc del cent: és un joc de creació pròpia. Us deixo el model:
Per jugar aquest joc necessitem : el tauler plastificat, un dau i dos retoladors vileda de colors diferents.
Com es juga?
Un jugador tira el dau, mira quin número li ha sortit i si , per exemple, li ha sortit un 5 escriu aquest número a la cinquena casella. Quan li torna a tocar el torn, llença el dau i suma 5 amb el nou número que li ha sortit . Llavors, col.loca el resultat a la casella corresponent ( si la suma és dotze, escriu un dotze a la dotzena casella) . El primer jugador en arribar a 100 guanya la partida.

-Quadrícules : es tracta de copiar dibuixos fets en una quadrícula.
He fet servir uns de publicats al bloc Departamento de Orientación. Us deixo l'enllaç de l'entrada, el material està a baix de tot de la pàgina:



-La corda d'estendre numèrica: hem col.locat una corda de pota a pota d'una taula doble i la fem servir per estendre números (del 0 al 99). N'agafen cinc a l'atzar d'una capsa i els han d'ordenar de més gran a més petit o al contrari.

-Càlcul amb el material Experimates . És una material d'en Lluís Segarra publicat per l'editorial Teide. És un material molt xulo, totalment recomanable.
Aquí teniu un enllaç per veure el material:


-Trencaclosques de cubs per muntar formes i sanafes a partir d'uns models donat. Era un material una mica vell que corria per l'escola, però ens està anant molt bé. Vénen  a ser uns jocs semblants a aquest, però no tan xulos , la veritat.


La veritat és que m'encanta treballar per racons i els nens i les nenes ho disfruten i aprenen molt de manera més autònoma.Espero que alguna de les propostes fetes us hagin estat  útils.



1 comentari:

  1. Unas propuestas muy interesantes que sin duda nos resultarán útiles. Gracias por compartirlas. Un saludo.

    ResponElimina